hannihanni

Alla inlägg under november 2009

Av Hanne Trägårdh - 30 november 2009 19:22

hej allesammans!


detta är då mitt första inlägg, i am a bloggvirgin so to speak haha. bor i paris sen 2 och 4 mån tillbaka, pluggar modedesign på en skola som heter esmod för er som inte visste det. pluggade mönsterkonstruktion och stylism de 2 första åren och detta året(det 3e och det sista året) pluggar jag accessoarer som e helt otroligt intressant och faschinerande! vi får lära oss hur man ritar väskor o skor o hattar och så har vi kurser om själva fabrikationen av väskor och skor. nästa termin blir det hattar och smycken på schemat. ska bli väldigt intressant=)


vi håller på med enda projekt. vårt första och vårt sista projekt(le projet de fin d´´année) och temat e bordedrline. a la limite de...och så då en speciell känsla som man anser att det fotot man har valt ger en. vad jag har valt för känsla? jadu, det skulle ni all bra vilja veta va? haha....det e väldigt motsatt mig om man känner mig väl eller bara ser mig haha...för jag är verkligen motsatsen till mitt ämne och det e det som gör det så kul o intressant och utmanande.men iblan dblir det verkligen frustrerande iom att jag går på en fransk skola...och måste ha me fransyskor8eller parisiskor snarare..) att göra....och de e inte de lättaste alltid att ha göra me inland ska ja säga dig....de kan vara väldigt snälla och hjälpsamma men de kan oxo vara allmänt elaka men detta kan knappast komma som en överraskning right?men det man inte dör av blir man starkare av heter det och det stämmer verkligen har jag märkt sen jag kom hit och går på esmod....haha. det e mer synd om dem tycker jag, för de måste vara ...ja dem...och jag får vara mig själv och den jag är som person. kan man möjligen märka att jag e liiite trött på dem?=) nääää inte alls.


men nog om dem. för er som inte kan hela mitt liv utantill så e jag född i malmö,skåne och har hela tiden älskat mode och språk. de 2 har varit mina 2 stora passioner.

efter studenten åkte jag till underbara Annecy som ligger i franska alperna. om ni inte har åkt dit så gööööör det så fort ni kan! rn av världens lätt vackraste platser med sin vackra och otroligt rena sjö som ligger i mitten av stan. guuud så fint det e där...om ma aldig har bott utomlands förut och vill till la france så åk dit säger jag bara!!!! hur som helst så pluggade jag franska där i 5 mån. hade eg tänkt att bara stanna  där i  4 mån me trivdes så jäkla bra dör så att ja stannade en månad till något jag inte ångrar...efter det så åkte jag hem och bodde hemma i 6 mån och sen så bar det av det florens, italia. mmmmmm....guuuud så vackert det e där. helt jäkla otroligt. som ett levande museum verkligen! där bodde ja i 1 ½ år. den första terminen pluggade jag italienska för utbildningen skulle va på it. och sen så gick jag då på en mode skola(accademia italiana) men den va inte så bra oó plus att ja inte trivdes där så bra(staden va alldeles för liten, centrum va typ som lund men själva staden e nog lika stor som gbg)så jag åkte hem till malmö och bodde hos mina föräldrar, pluggade franska i lund en termin och sen åkte jag till paris där jag nu har bott i snart 2 ½ år=)


ska nu äta middag och titta på min favvis serie how i met your mother=) inte helt fel...pal mal du tout=)


à toute!(ses snart på franska)


hanne


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards