hannihanni

Alla inlägg under juni 2010

Av Hanne Trägårdh - 16 juni 2010 21:19

va förra veckan på en vernissage där en vän till en vän hängde upp sina målningar och sketcher. det va ett amerikanskt kafé i 5 arr som va ett väldigt sött kafé med världens minsta och världens godaste muffins=)

                                     efteråt gick vi till en bar och tog lite drinkar...

                 vi stanande även vid ett falafel ställe...whooopsie=)


love/

hanne

Av Hanne Trägårdh - 16 juni 2010 20:49

idag har jag hängt med min svenska kompis emil som bara var här för dan tillsammans med sin kompis katta(då tågluffar nämligen genom europa). så jag och vår gemensamma kompis annette(kinesiska) mötte upp dem i marais där vi shoppade lite(ja shopping och shopping, det blev mest fönster shopping för min och annettes del haha....det blev destu mer shopping för emils och kattas räkning=))och sen gick vi o köpte lite pic nic mat(baguetter, skinka, chevre och brie ost och rosé/rött vin=))och begav oss till urvackra place des vosges som ligger precis vid st paul. det är ett litet torg som e omringat av arkader och en massa träd. väldigt lummigt och helt otroligt vackert. det är även omringat av en massa mysiga kaféer, restos och gallerier där de ofta visar tuff modern konst. det sägs vara ett av favorit tillhållen bland parisare.....undrar varför...

                  snacka om att DET va gott=) chervre osten va superb! kan verkligen rokkómmenderas=)

sen gick vi till en engelsk bokaffär som e VÄLDIGT poplulär bland amerikanare.....den heter shakespear & Co. ligger vid notre dame men på andra sidan seine. ganska mysig butik faktiskt...känns lite som att man entrar shakespears värld lite med alla mysiga o sköna fåtöljer o liknande...      väldigt skön dag får jag säga=)


bonne soirée á tous!


love

hanne

Av Hanne Trägårdh - 7 juni 2010 22:58

det var en trött hanne som gick upp alldelels för tidigt en tidig onsdag morgon(onsdan den 2e juni), gått o lagt sig runt 4 varje natt i en månads tid och var därför trött som bara den denna kalla men fina onsdag morgon. var faktiskt rädd att jag INTE skulle kunna vakna upp,fysiskt sätt, men tack vare mamma som hade kommit kvällen innan så vaknade jag relativt i tid...


jag var faktiskt inte så nervös som jag trodde att jag skulle vara inför juryn. visst jag var LITE nervös, de  e ju ändå proffessionella människor vi snackar om, men jag tönkte att antingen gillar de mitt projekt eller så gör de det inte. det e upp till dem. det finns inte så mkt som jag kan göra åt den saken för jag har jobbat som ett djur detta halvåret och har faktiskt gjort mitt bästa så...


iaf så anlände juryn vid 9 tiden(och de flesta av min klass hade anlänt runt 7 tiden...) och så kom jurmedlemmarna halv 10 till vårt rum. det gick bättre än vad jag trodde att det skulle gå=) den första mannen som kom var en man som hade varit lärare åt de elever som gick på den skolan där de tillverkar läderväskor. ni vet den skolan som vi har haft et samarbete med denna terminen- iaf så var han en av jurmedlemmarna vilket jag inte hade nån aning om att han skule vara men det var bara bra för han e så snäll och kär. iaf så tyckte han väldigt mycket om mina produkter. speciellt min väska=) de flesta av jurymedlemmarna verkade tycka om mitt projekt. men ska få mina betyg på måndag så då får vi se vad de eg tyckte=)

här kommer nåra bilder på mitt projekt

                   

Av Hanne Trägårdh - 7 juni 2010 22:24

i helgen var jag i en jätte stor park som heter bois de boulogne som ligger väster om paris. har aldrig varit där förrut, det var verkligen vackert där. var där med min vän anthony och hans franska vänner.                    e det inte vackert? förstår inte varför jag aldrig varit där förrut....


på hemvägen tog jag också nåra bilder på concorde...

   isn it breathtaking?


bor 5 min från detta stället (och har gjort det de 2 senaste åren)och ändå e det svårt att verkligen kunna ta in all denna skönhet...


igår (söndag) gick jag till hotel de ville och tittade på finalen mellan nadal och söderling....dock spelade inte söderling såååå bra....han spelade inte dåligt men def inte lika bra som nadal. efter det så promenerade jag runt, satte mig vid nåra trappor och läste i min bok, tog en crepe(min stora favorit e med nutella och banan=)

                     den e lika god som den ser ut by the way=) 


idag så promenerade jag runt i st germain des prés. det everkligen som en helt annan värld där på andra sidan Seine.

gick och tog mig en café crème, satt där o läste min bok och sen gick jag runt lite. sen hamnade jag på rue de buci där det säljer italiensk glass som jag naturligtsvis inte kunde motstå=) och sen gick jag till SEINE där jag satt en bra stund och läste min bok(igen=)). har verkligen varit en super härlig dag. lagom varmtm sol, lå himmel, en bris, bra o spännande bok, INGEN skola, NGET som jag MÅSTE göra(innan har det alltid varit nåt som jag har varti tvungen att göra, som att göra en jäkla massa ärenden som att köpa ppaper, pennor, klister som ständigt tar slut, tejp(likadant där), tyger, läder, ja listan tar aldrig slut...slippa visa ens arbete för en viss lärare som jag INTE kommer sakna särskilt mycket=) 

                   just det, glömde säga att jag råkade hamna vid LE BON MARCHÉ, som  e ett av de finaste varuhusen i PARIS, de säljer kläder och en massa saker. de har även ett stort epcierie8en enormt stor matbutik där de säljer ALLT, tutto, tout. inte bara franska märken utan även torrvaror från usa, italien, spanien. mellan östern etc...

      

Ovido - Quiz & Flashcards