hannihanni

Alla inlägg under augusti 2010

Av Hanne Trägårdh - 20 augusti 2010 22:47

vill att nåt hett, ovanligt, underskattat, lite farligt, upp o ner ska komma in i mitt liv. se det som en c-vitamininjektion. precis som man behöver solen under sommarn för att överleva så behöver även jag detta övanliga heta ska komma in i mitt liv.  alla som kommer till paris tron om at festlivet här e rock n roll har fel. fransmän e otroligt lugna människor som inte vet hur man festar loss. borde kanske dra till barcelona. få lite inspiration där för detta livet här e ganska överskattat. gud vad bitter och cynisk jag har blviit haha. jeje det blir bättre om 2 veckor då jag börjar på min praktikplats,


nu ska ja titta på en skön film med diane keaton och jack nicholson... vet inte vad den heter på svenska/eng men på franska heter den iaf tout peut arriver...


ciao så länge


h            canal st martin där jag pic-nicade med en svensk kompis till mig, sara...väldigt mysigt och kul även om det va lite väl kallt...

Av Hanne Trägårdh - 18 augusti 2010 01:48

jag vet att jag har tänkt hela sommarn och sagt till mina vänner att jag e glad över att vara singel och att jag inte letar efter nån och att jag bara vill kunna fokusera på praktikplatsen min som jag ska ha fr o med sept  här i paris men det e bara rent skitsnack eg. e eg innerst inne riktigt trött på att dels bo själv och dels inte ha nån pvän som jag kan dela min vardag med. var e du nånstans eg? jag vet att man inte ska leta för då kommer han aldrig och jag letar inte men man kan ju ändå inte låta bli att åtminstone TÄNKA på det, särskilt som många av ens vänner HAR pojk/flickvänner...it suuuucks nig time! hur kommer det sig att min 5 år yngre väninna från spanien har hittat the love of her life och bott med sin ovän sen ett år tillbaka i bryssel när jag som gjorde slut med min pvän för 5 år sen INTE har hittat nån? min coach frågade mig om jag var rädd för relationer, ja det e jag väl. vem e inte det eg? men ändå. orättvist att många kan hitta sin stora kärlek eller ha många pvänner/flickvänner medans jag verkar ha stora problemm med att ens finna EN DECENT ONE....jeje..


vill ha någon att mysa med, nån som kan krama om mig så out of the blue, som som skickar såna söta sms där det står jag älskar dig, eller som håller ens hand eller en som ser på en nör man e trött när man e på en klubb och bara vill gå hem o gå och lägga sig och han ser till att vi går hem. 


ja jag avslutade mina studier på esmod i juni detta året och det e dags för att vända ett nytt blad i livet. och det känns verkligen som att j eller som ag e redo för det, måste nog bara ha tålamod och njuta utav livet. visst jag har inget emot att njuta av livet, det e en stor takang som jag har, det säger alla som känner mig väl att jag ör en expert på att njuta av saker och ting, men man kan inte ALLTID vara positiv och man känner inte ALLTID för att vara positiv. ibland känner man sig skit deppig eller ledsen av ingen särskild anledning och då måste man tillåta sig själv att känna så tycker jag ist för att att ruska om sig. för ibland e det bra att känna sig lite deppig. (bara man inte fastnar i det spåret dvs och totaldeppar över allt som e tråkigt och som inte går ens väg)men ibbaldn tycker att man borde få känna sig lite smådeppig över att man e singel och inte har nån som kramar om en helt plötsligt och som ler det dör speciella leendet som man vet bara e menat till en själv eller som gör såna små men omtänksamma grejer som han vet att du tycker om..)


både hoppas och inte hoppas på att jag träffar nån denna terminen. för att OM jag hoppas ayy jag ska träffa nån denna hösten och det INTE skulle inträffa så skulle jag bli lika superbesviken som jag brukar bli efter att varhe termin(årstid har gått så därflr har jag betsönt mig för att INTE hoppas på det och bara leva livet med mina underbara vänner och jobba hårt och så får han helt enkelt hitta mig när han känner sig redo det för det..   

Av Hanne Trägårdh - 18 augusti 2010 01:29

så e man tillbaks i paris efter att ha varit hemma i 6 veckor. känns konstigt. men skönt. fast min hjörna har inte riktigt hunnit ikapp än. det kommer nog ta ett tag könns det som med tanke på att jag hade vörldens mysigaste och skönaste sommarn på länge. 


igår regbade det i princip hela dan lång så jag stannade hemma hela dan och läste en bok och tittade på serier och filmer och skypade. chillade helt enkelt=) idag har jag hänht med mina 2 bästa vänner, nick(från hong kong) och anthony(fransman), det va riktigt gött kan jag söga för nick har jag inte sett sen han åkte tillbaka till kina i dec förra året. vääldigt kul o se honom igen mon ange, 


                   måste tillägga att den blåa jackan som jag har på mig på en av bilderna inte är min=) den tillhör nick. den e visserligen womenswear(me tanke på hans petit storlek=)men den sitter ju inte särskilt snyggt på mig...


nick ville se om han kunde vinna över anthony armbrytning, (var han fick den idén från förstår jag inte men men), vi kan säga såhär; nick vann INTE=) han ville även se om jag kunde vinna över honom, vilket han kunde men det va banne mig nära att jag slog honom om det inte hade varit för alla skrattanfall jag fick...i want a rematch is all im saying! allt detta filmades i might add, så det finns bevis på att anthony slog nick(vilket inte va nån förvåning för nån av oss...). så nu vet ni det=)


lyssnar just nu på james blunt av alla människor....har inte lyssnat på honom på år och dar känns det som men hur som helst så spelade nicky boy upp hans you´re beautiful och då blev jag så nostalgisk så jag va bara tvungen att spotify;a honom...


lovelove!

h

Ovido - Quiz & Flashcards