hannihanni

Alla inlägg under mars 2010

Av Hanne Trägårdh - 1 mars 2010 20:15

ni vet dem dagarna när allt bara känns lätt och detf lyter på? sån dag hade jag idag. det började med stor sol och starkt ljus och när paris har fint väder så e det precis som att alla drar en djuuuuup suck av lättnad. även parisarna=) det får mig att drömma mig bort till the happy days här i paris(a.k.a i våras när allt va gött på vännfronten), ni vet promenader längs seine, längs canal martin, ligga i parken les buttes de chaumont...när det e fint väder i paris(och varmt) så kna man vara ute en hel dag utan att eg göra nånting...man strosar omkring, man köper en glass/crepe från ett stånd nånstans, kanmske i marais lr i st germain, man går till jardin du luxembourg, man går till bastille, tar metron till canal st martin, man tar sen metron vidare till montmartre och strosar omkring där en stund, tittar på fotografier av paris, man tar en kaffe och sen åker man hem till sig själv eller till sin kompis och bara chillar... dete ljuva tider det. iaf så har jag allt det att se framemot=) för paris e väärldens mest underbara stad när det e fint väder och varmt utomhus.

        idag hade vi hattlektion. det va kul! vi fick sy olika sorters hattar, typ kepsar o sånt! hade glömt hur kul det var att sy. nu när vi inte har modelism så syr vi ingenting längre vilket på ett sätt e skönt för vi har därmed ingen mönsterkontruktion vilket verkligen inte va min grej alls men jag kan sakna att sy. bara jag vet hur man ska sy plagget i fråga så älskar jag känslan av att sy ett plagg=)

och förutom att det var skönt att va tillbaks i skolan(tro det eller ej men när man har lov och e sjuk under lovet och knappt kan va social så blir man ganska ensam)så när jag precis hade slutat och var på första våningen så gick en kille in i mig och det visade sig vara min crush=) det e en kille, en fransman, tror han går i 1a året, har sett honom nåra ggr förrut i la salle d´etudiante men har aldrig snackat med honom(vet inte riktigt hur jag ska närma mig honom nämligen=)) men hursomhelst så hade jag totalt glömt bort honom, för jag har varit i cholet och haft lov osv...och han log stort(han e en sån som ler mycket=)och han bad så mkt om ursäkt för att han hade gått in i mig. tyvärr hann inte min hjärna registrera allt som hände så jag hann tyvärr inte säga nånting men det ska jag def göra nästa gång!=) iaf så gjorde detta att jag enda sen dess(alltså sen 1 ½ timme sen) går omkring med ett stort leende på läpparna...det var precis vad jag behövde. e så trött på när det går i snigelfart mellan en tjej och en kille(inga namn nämnda=))eller som jag vill det så detta kom verkligen som en positiv s.k överraskning=)


ser verkligen framemot att gå tidigt till skolan varje dag nu=)


ciao  

Ovido - Quiz & Flashcards